Als bedrijf wil je natuurlijk graag zo veel mogelijk bezoekers trekken, zodat je jouw aanbod kan laten zien. Toch is het soms lastig te bepalen waar je potentiële klanten misloopt en hoe je deze mensen wél kunt bereiken. Talloze bedrijven maken voor hun website daarom gebruik van linkbuilding, een handige truc om je website hoger in de zoekresultaten lijst te krijgen.
Bepaal je tijdsindeling
Je wilt proberen wat linkbuilding voor jouw website kan doen, maar weet niet goed hoe je te werk moet gaan. Allereerst is het daarom van belang om je tijdsindeling te bepalen. Daarmee bedoelen we, kijk goed naar hoeveel tijd je nu te besteden hebt naast de andere taken die je voor je bedrijf verricht. Linkbuilding klinkt misschien erg simpel, maar het kan een erg ingewikkelde en tijdrovende klus zijn. Lukt je het niet of heb je er simpelweg geen zin in? Dan kun je kiezen voor het uitbesteden van linkbuilding. Zo wordt deze klus voor jou geklaard en kun je jezelf bezighouden met alle andere taken.
Kies een goed linkbuilding bureau
Als je ervoor hebt gekozen voor het uitbesteden van linkbuilding, is het tijd om een linkbuilding bureau te kiezen. Wat naast het werk wat uit handen wordt genomen namelijk belangrijk is, is een goed en passen netwerk. Het heeft vaak geen zin, of kan zelfs averechts werken als je in het wilde weg links overal wil gaan plaatsen. Het algoritme van Google zet websites hoger in de zoekresultaten ranglijst wanneer er afwisselend gebruik wordt gemaakt van relevante en minder relevante links. Een linkbuilding bureau zorgt voor die afwisseling en geeft je bedrijf daardoor twee grote voordelen. Je krijgt meer directe sitebezoekers door het klikken op een link en zoekmachines zetten je hoger in de ranglijst waardoor je ook weer meer bezoekers kunt verwachten.
Recente reacties